Wednesday, July 1, 2009

PEMUDA PJS SETUJU WACANA ILMIAH

Pemuda PJS bersetuju supaya Wacana Ilmiah yang dicadangkan oleh Dewan Pemuda PAS dan Pemuda UMNO Malaysia di percepatkan secepat mungkin bagi membolehkan rakyat memberi tumpuan kepada isu lain selain daripada politik sahaja setiap hari. Mari kita tunjukkan kepada mereka yang lebih senior dalam politik supaya berhenti mengarut tak tentu hala, banyak kerja lain yang perlu diberi keutamaan seperti menaikkan taraf ekonomi rakyat, hal kebajikan rakyat, mencegah/membasmi virus selsema babi(H1N1 la tu..),dll. Ini tidak asyik mengata dan mengumpat sesama muslim, marilah kita berusaha mencari titik persamaan dalam isu perpaduan orang Melayu demi memartabatkan agama Islam itu sendiri. Ayuh kayuh la perlahan- lahan!!! semoga usaha murni ini akan menampakkan hasil nya bukan sekarang tetapi berpanjangan sehingga 50 tahun akan datang... Apa yang penting? PER..PA..DUAN (nyanyi la sikit mcm iklan tu..)
Mari kita tunjukkan kepada mereka, kalau yang senior tak boleh buat bagi la laluan kepada kami yang muda pula tunjuk jalan.Ini baru dikira bersatu padu.

Ingatlah kejayaan sesuatu kaum itu terletak atas keperibadian orang mudanya masakini ...

Wacana Ilmiah : Pemuda UMNO Bersikap Terbuka Jemputan Pemuda Pas
Pemuda UMNO hari ini pada dasarnya bersikap terbuka terhadap jemputan Pemuda Pas untuk mengadakan wacana ilmiah bagi membincangkan isu-isu yang menjadi polemik di negara ini.

Naib Ketuanya, Datuk Razali Ibrahim berkata dalam perjumpaan ringkas di lobi Parlimen hari ini Pemuda bersikap terbuka kepada mana-mana usaha yang membawa kebaikan kepada masa depan negara.

"Dalam perjumpaan ringkas tadi terserlah kesungguhan untuk menjayakan inisiatif ini. Kita terbuka kepada usaha-usaha yang membawa kebaikan kepada masa depan negara.

"Kita akan tubuhkan urusetia bersama untuk memperhalusi perkara-perkara teknikal termasuk tajuk, format, tarikh, masa dan yang berkaitan dengannya", kata beliau kepada laman webPemuda di sini, hari ini.

Jelas beliau lagi perkara tersebut akan dibuat selepas pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai 14 Julai ini.

Dalam perjumpaan di lobi Parlimen di sini, Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi menyerahkan surat jemputan untuk mengadakan wacana itu kepada Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Razali Ibrahim yang mewakili Ketua Pemuda, Khairy Jamaluddin.

Selain Razali dan Hassan, perbincangan kira-kira 15 minit itu turut disertai beberapa pemimpin Dewan Pemuda Pas dan Pemuda UMNO.

Nasrudin berkata, perkara-perkara yang akan difokuskan dalam wacana itu adalah berhubung isu-isu berbangkit termasuk soal prinsip dan hala tuju perjuangan bersama termasuk yang membabitkan umat Islam di negara ini.

"Ini adalah satu usaha ke arah membincangkan dan menyelesaikan masalah yang menjadi polemik dan krisis antara kedua-dua parti dan yang lebih penting untuk kebaikan rakyat.

"Kami sangat positif dan juga bersikap terbuka dalam apa jua suasana ke arah menangani isu bagi menyelesaikan masakah-masalah. Ini insya-Allah akan menjadi permulaan untuk kita lebih membanyakkan perbincangan dan juga menghidupkan budaya ilmiah dalam menyelesaikan masalah," katanya.

1 comment: