Sunday, July 12, 2009

Selangor terima rebat eletrik paling tinggi


Atikel yang di petik daripada Malaysia Today;


Selangor menjadi negeri yang mencatat jumlah rebat bayaran elektrik tertinggi iaitu sebanyak RM12.9 juta bagi kadar penggunaan RM20 dan ke bawah dalam sebulan sejak Oktober hingga Mei tahun lalu.

Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Noriah Kasnon berkata, sepanjang tempoh itu seramai 1,204,741 juta pelanggan Tenaga Nasional Bhd (TNB) di Selangor mendapat faedah rebat tersebut yang diumumkan kerajaan dalam Bajet 2009.

Selangor merupakan penerima rebat elektrik tertinggi sebab masih ada ramai keluarga miskin yang menggunakan kadar bekalan elektrik yang begitu rendah. Kerajaan membiayai rebat berkenaan untuk penduduk negeri Selangor atas dasar keprihatinan walaupun ia dikuasai pembangkang," kata Noriah.

Noriah juga berkata kawasan Putrajaya dan Cyberjaya mencatatkan jumlah rebat terendah iaitu sebanyak RM29,000 yang melibatkan 2,536 orang.

Komen kami: Buat lah baik macam mana pun, keluarlah subsidi banyak mana sekalipun tapi kalau depa boleh mencelah, mesti depa claim yang bagi subsidi itu adalah depa bukan kerajaan persekutuan.

1 comment:

  1. inilah yg dikatakan muka tak malu pipi tersorong sorong... bila katakan pemimpin pembangkang ni moron...depa marah... tapi tulah, kerajaan hapuskan kan tol NKVE dia ckp dia suruh... kerajaan tolong byr elektrik dia ckp dia pakai duit bapak dia punya...cobra ingat cobra kena pergi rumah masing2 kasi patuk bisa punya baru ok kot...

    ReplyDelete